تجزیه و تحلیل آماری

سوالهای آمار و روش تحقیق دکتری مدیریت آموزشی

اسفند ۲۳, ۱۳۹۵

سوال­های آمار و روش تحقیق مدیریت آموزشی(Ph.D) دکتری تخصصی کنکور دانشگاه آزاد سال­های ۹۴-۱۳۹۲

همراه با پاسخ­های تشریحی و مروری بر آمار و روش تحقیق.

مولفان: کامران گنجی و فائزه حجتی.

انتشارات رشد. تهران. چاپ اول ۱۳۹۴

سوالهای آمار و روش تحقیق دکتری مدیریت آموزشی

کتاب سوالهای آمار و روش تحقیق دکتری مدیریت آموزشی به صورت خودآموز و متناسب با نوع آزمون (چندگزینه­ای) تدوین شده و هدف تمامی این مراحل پیشنهادی، ترغیب شما برای تکرار و تمرین پی در پی و مستمر است. زیرا پاسخ­گویی مناسب به آزمون­های عینی چندگزینه ای مستلزم استفاده از مهارت بازشناسی است که در سایه تکرار و تمرین حاصل می­شود. آمار و روش تحقیق از آن دسته مهارت­هایی هستند که تسلط بر آنها مستلزم مطالعه و تکرار و تمرین هر روزه است و نمی­توان آنها را فقط به آخرین شب­های قبل از امتحان موکول کرد!.
این کتاب به داوطلبان آزمون دکتری تخصصی مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد در موارد زیر کمک می­کند.
اول، هرچند منابع کنکور دکتری در درس آمار و روش تحقیق پراکنده و گسترده هستند، اما نامحدود و نامشخص نیستند.

دوم، سوال­های سه دوره برگزاری آزمون به صورت چندگزینه­ای، نمونه و ملاک نسبتا خوبی برای آگاهی از سلیقه طراحان سؤال و سرفصل­ها و محتوایی است که مورد سنجش قرار می­گیرد.

سوم ، ارائه گزینه صحیح به همراه پاسخ­های تشریحی، می­تواند باعث افزایش دانش داوطلبان شده و نمونه خوبی برای تمرین مهارت­های آمار و روش تحقیق مورد نیاز باشد.

چهارم، با تحلیل محتوای سوال­های سه کنکور پیشین، تکیه بر تجربه سالیان گذشته و بهره گیری از منابع معتبر، نسبت به گردآوری و ارائه مطالبی در زمینه آمار و روش تحقیق در آخر این مجموعه اقدام شده، که بخش عمده و قابل توجهی از مباحث این حیطه را در بر می­گیرد.

پنجم اینکه، داوطلبان باانگیزه و سخت­کوشی که در پی برطرف ساختن مشکل دیرینه خود در زمینه آمار و روش تحقیق هستند، با مطالعه پاسخ­های تشریحی و مطالب ارائه شده در آخر کتاب، ضمن بهبود مهارت آمار و روش تحقیق، دانش تخصصی خویش در این زمینه را نیز افزایش خواهند داد.

این کتاب شامل بخش‌های زیر است:
بخش ۱:
سؤال‌های آمار و روش تحقیق سال ۱۳۹۲
پاسخنامه تشریحی سال ۱۳۹۲
بخش ۲:
سؤال‌های آمار و روش تحقیق سال ۱۳۹۳
پاسخنامه تشریحی سال ۱۳۹۳
بخش ۳:
سؤال‌های آمار و روش تحقیق سال ۱۳۹۴
پاسخنامه تشریحی سال ۱۳۹۴
بخش ۴:
آمار و روش تحقیق